رفتن به محتوای اصلی
۲۴ اردیبهشت, ۱۴۰۲ / ۱۰:۰۰
مدیر پروژه تونل غدیر:

اجرای 25000 مترمکعب بتن‌ریزی در پروژه تونل غدیر قم/تکمیل 90 درصدی رفع معارضات تأسیساتی پروژه

مطلب بدون عنوان 1155
مدیر پروژه تونل غدیر از اجرای 25 هزار مترمکعب بتن‌ریزی، 150 هزار مترمکعب خاک‌برداری و 3 هزار و 500 تنی آرماتوربندی در این پروژه خبر داد.

به گزارش شهرنیوز، علی برادران در حاشیه بازدید خبرنگاران از پروژه‌های عمرانی شهرداری قم، با اشاره به اینکه پروژه تونل غدیر حدود 75 درصد پیشرفت دارد، اظهار کرد: در این پروژه، 5 پیمانکار در جبهه‌های متفاوت در حال فعالیت هستند.
وی با بیان اینکه در این پروژه شاهد خاک‌برداری، اجرای سازه عرشه، بتن‌ریزی، جداره‌سازی و ... هستیم، مطرح کرد: تأمین زمین در این پروژه اسفندماه 1400 انجام و پیمانکار آن نیز سازمان توسعه عمران شهرداری قم است.
مدیر پروژه تونل غدیر با اشاره به اینکه در این پروژه مشکلاتی در حوزه تملک‌ها وجود داشت که با همکاری شهرداری منطقه رفع شد، عنوان کرد: در این پروژه به‌غیراز تملک‌ها، 73 میلیارد تومان برای سازه‌ها هزینه شده است.
وی با تأکید بر اینکه این پروژه سه هزار و 500 تن آرماتوربندی دارد که سه هزار متر آن انجام‌شده است، خاطرنشان کرد: همچنین 25 هزار مترمکعب بتن‌ریزی نیز در این پروژه نیاز بوده که 20 هزار تن آن انجام‌شده است.
برادران با اشاره به اینکه 40 درصد از 150 هزار مترمکعب خاک‌برداری این پروژه نیز انجام‌شده است، تصریح کرد: باتوجه به زمان‌بندی‌های انجام‌شده، پیش‌بینی می‌شود این پروژه در نیمه نخست سال جاری به بهره‌برداری برسد.
وی با بیان اینکه سیستم تهویه این تونل توربو فن است، یادآور شد: پروژه تونل غدیر در دوطبقه مسقف با پارکینگ بوده و همچنین روی پروژه از خیابان معلم تا کوچه ممتاز به‌صورت بلوار اجرایی می‌شود.
مدیر پروژه تونل غدیر با اشاره به اینکه بیش از 90 درصد معارضات تأسیساتی این پروژه تکمیل‌شده است، اذعان کرد: در این پروژه معارضاتی ازجمله برق 63 کیلوولت، برق 20 کیلوولت، لوله آب 400، 12 شبکه فشارقوی مخابرات و ... وجود داشت.
انتهای پیام/
 


منبع مطلب: شهرنیوز
https://qom.ir/uDNb